Friday, April 1, 2011

Önskade och verkliga helgplaner

Idag är en sån där fredag då jag sitter och dels planerar vad jag ska hitta på i helgen och dels drömmer mig bort till ställen och händelser jag gärna skulle vilja se och göra.

Jag var inne på MOCAs sida och önskade så att jag var i Los Angeles. Dels har de utställningen States of matter om Rodarte, och dels för att de ibland har samarbete med finaste filmsällskapet Cinefamily. Cinefamilys program är fullspäckat med spännande film-events och visas i The Silent Movie Theatre. Teatern ska ha restaurerats till sin forna art déco-glans och visst vill man dit!

För att inte tala om att bara få strosa runt i LA och fotografera bleka pasteller tills man stupar. Nåväl, det får bli en annan helg.

Imorgon ska jag ägna dagen åt att djupdyka i Malmös second hand-utbud. Jag går helst ensam i butiker, annars ägnar jag mig bara åt att hjälpa personen som är med istället för att koncentrera mig på mig själv. Vad gäller second hand är det ännu viktigare att jag är ensam. Jag behöver framförallt tid till att granska och tystnad till att tänka. Vi får se om jag hittar någonting. Förhoppningsvis gör jag det och kan berätta om det imorgon.

På kvällen ska jag gå och se Rockridge Brothers på Vinylbaren. Fantastiskt band (vad jag sett på nätet) som jag tyvärr missade i Stockholm senast jag var där. Ännu bättre att de kommer hit! De spelar, enligt egen beskrivning "Hillbilly bluegrass mountain music". Det blir säkert helt fantastiskt. Jag önskar så att de spelar såg. Det skulle göra min vecka.

Nu sitter jag och blir alldeles försenad till en träff med min syster. Åh, jag glömde nästan! Se vad som låg utanför min dörr idag! En biljardboll! Och inte vilken som helst, utan nummer åtta. Jag vill minnas att det betyder tur... nej? Jag blir väldigt nyfiken på hur den hamnade där. Tappade någon den utan att märka det, eller lade någon den där med flit? Är det ett meddelande som jag inte förstår?

No comments: