Tuesday, April 5, 2011

Ännu en dag. Och några till.

Det har inte varit fullt så mycket aktivitet som jag önskat, men tyvärr har jag haft problem med min uppkoppling. Anledningen? Jo jag gick och köpte mig en ny dator förstår ni. Och sen bråkade datorn och modemet ett tag, men nu har de minsann blivit sams igen!

Helgen blev precis så glorious som jag önskade mig. Minus ett L.A.- besök då. Jag sprang runt i second hand-butiker (hittade inget alls), promenerade i parken, träffade vänner, hängde med mina föräldrar, svor åt min uppkoppling och sov bort det mesta av både lördag och söndag. Städade gjorde jag absolut inte.

Helt köplös blev jag inte, då jag köpte två par skor från H&M istället. Det är fortfarande något kallt för att använda dem, men snart så!


Det var ju faktiskt halvsommar i lördags! Andra kanske kallar det vår, men inte den här svältfödda soldyrkaren. I centrala Malmö var det mellan 15-20 grader. Därför blev det eftermiddags-pints på Lilla torg. Note to self - du kommer inte må bra om du dricker öl i tolv timmar i sträck. Nåja, någon gång ska väl den läxan sitta.


Vi fortsatte till konserten jag pratade om sist. Det var helt fantastiskt bra! Blev sådär galet glad av konserten. De heter alltså Rockridge Brothers och ni kan kolla in dem på Spotify eller köpa deras musik på iTunes. Gör det genast. Jag lyssnar på dem as we speak.

I helgen åker jag upp till Stockholm. Jag och två av mina vänner har inrättat en tradition. Vi bor i olika städer, och turas om att träffas i en av hemstäderna med roterande schema. Nu har vi gjort London och Malmö och Stockholm står därför på tur. Sen gissar jag att vi börjar om. Hursomhelst, vi ska försöka klämma in så mycket häng, kultur, mat och drinkar som vi bara kan. Vi ska bl.a. se den här utställningen på Nationalmuseum. Bor man i Stockholm, borde man springa dit. Hur intressant som helst. Dessutom blir det en sväng på Fotografiska och om vi har tur hinner vi med Galleri Kontrast. Om man gillar foto, och om man är i Stockholm någon gång eller än värre, bor där - gå dit! Alltid någon intressant utställning.

Förutom att vi har fantastiskt kul ihop, är vi också väldigt modeintresserade allihop. Ska bli härligt att ses och utbyta idéer, tankar och nyheter. Blir alltid lika inspirerad när vi har ses.
Bilden är från en magisk utekväll i London. Vi var så fina, maten var så god, klackarna var så höga, champagnen flödade och vi dansade hela natten.

Om jag känner oss rätt, blir det minst lika fantastiskt den här gången. Here's hoping!

No comments: