Thursday, April 28, 2011

Borden, måsten och annat skräp

Vilken dag jag har haft. Jag är lite förvånad över att jag fortfarande står upp. Och allt är såklart mitt eget fel, precis som vanligt.

Vaknade sent, och kom till jobbet senare. Jag började ta tag i det som skulle göras idag, enligt planen. Ni vet, den där planen som aldrig aldrig håller. Just den. Jag hade inte så mycket på mitt bord idag och jag hade planerat att gå lite tidigare för att hinna förbereda inför bästa kusin-besöket. Men såklart, så funkar det inte och det borde jag känna till vid det här laget. Jag fick veta att jag ska hålla en presentation på måndag morgon. Det är egentligen en piece of cake, men man vill ju ändå vara förberedd. Självklart kom jag inte iväg i tid från jobbet.

Jag stressade in på systemet och handlade på mig. Cyklade hem spriten och cyklade sen vidare till matbutiken. Cyklade hem maten och insåg att jag måste ha tandkrämsamnesi, då jag glömt det varenda gång i hur många dagar som helst. In med mat, sprit och ursäkten till människa (ja, jag) och börja springstäda. Ni vet, när man springer fram med damsugare och damtrasa samtidigt.

Väl klar med städningen, satte jag mig ner för att betala räkningar. Det är en sanslöst tråkig månad den här gången, det vill jag lova. Deprimerad över begränsat utrymme och med värkande axlar skulle jag skriva något fint till er. Men det finns liksom inget kvar i mig. Plus att jag ska laga mat och baka nu innan kusinen anländer vid åtta. Därför får ni bara mitt gnäll.

Jag vet. Jag borde inte ta på mig så mycket. Jag borde vara mer försiktig med min ekonomi. Jag borde planerat bättre. Jag borde gett mig själv tid för vila. Jag borde, jag borde, jag borde. Jag ska. Nästa gång.

Men inte ska jag bara lämna er med gnäll! Så fruktansvärt oartigt. Nej, jag lämnar er med ett tips, så ni kan läsa vidare någon annanstans istället! Nordiska museet har webbutställningar, något jag upptäckte av en slump igår. Jag tycker det är en väldigt fin idé, och man kan bland annat frossa i bilder från en utställning som heter Modemakt. Och det är verkligen att frossa, believe you me.

No comments: