Wednesday, April 13, 2011

Dagens fnys

Idag hade jag mössa på mig inomhus, vilket väckte känslor. Jag tycker det är så ofantligt roligt att den hövlighetsregeln hänger kvar. Ursprunget verkar vara att man inte bär ytterkläder inomhus. Men jaha? Vad är ytterkläder? Trams. Låt mig påpeka att det här ändå tjänade syftet av att det var kallt och att mitt hår inte ville komma ut och leka idag. Alltså inte samma som när man solglasögon inomhus. Också; jag älskar hattar och mössor! Visste ni för övrigt att det finns skolor i Sverige som har förbjudit mössor inomhus? Jodå, det går verkligen framåt. Individen hyllas och framförallt individuella uttryckssätt. Nja, dina betyg kan vi kanske inte göra så mycket åt, men mössan! Mössan! Den ska bort. Den symboliserar en brist på respekt som är roten till dina dåliga betyg faktiskt. Bort med mössan - omedelbar förändring i din attityd till grundutbildning.

Som sagt, trams.

No comments: