Friday, April 15, 2011

Ambitionen, jo jag sa ambitionen!

Idag är det som sagt fredag, och det är finaste vårdagen ute! Det firar jag och mina vänner med att låtsas att det är sommar och beger oss ut för första picknicken. Vi vinkar av den ena vännen som ger sig ut på havet om några dagar. Ja, det kommer bli väldigt kallt. Och ja, vi kommer ångra oss efter ett tag. Men vi har åtminstone ambitionen att fira sommar, och det är inte illa.

Precis som jag hade ambitionen att skriva nåt lite mer matigt. Ambitionen mina vänner! Tänk på det. För det kommer jag alltså inte göra. Nej jag kommer visa en bild på några armband, och jag kommer visa en bild på hur solen skiner in genom fönstret. Sen kommer jag lägga upp en låt, för att sätta er i picknick-stämning. Och det är allt det här gamla skrället klarar av idag. Håll i hatten, nu kör vi:

Lite armband. Som jag har blickat förälskat mot hela dagen. Och beundrat mig själv för den utomordentliga kombinationen.









Såhär fint lyser solen in genom fönstret. Därför packar jag min picknick-korg och cyklar iväg i all hast.















Sist, men verkligen inte minst, ger jag er min picknick-låt du jour. Låten är fantastisk, och som en bonus får man spana in en trafikolycksframkallande-snygg Françoise Hardy.

No comments: